Uzmanlar olarak, bir çocuğun gelişimi için yaşamın ilk yıllarının çok önemli olduğunu ve bu dönemde kazanılan yeterliliklerin gelecekteki başarının temelini oluşturduğunu biliyoruz.
Bu nedenle her çocuğun geleceğini düşünerek programlar uyguluyoruz
- ÇİFT DİLLİ EĞİTİM VE YABANCI DİLLER
Kendi Kasıtlı İki Dillilik Programız – CLIL (İçerik Temelli Yabancı Dil Öğretim Modeli), İçerik temelli model dil eğitimindeki dil hedeflerine ek olarak içerik hedefleri de planlayarak bir yerine iki kazanım sağlamayı amaçlamaktadır. Bu modelde öğrenciler için hedeflenen dil becerileri ile içeriğin aynı zamanda kazanılması hedeflenmektedir. TPR (Bütüncül Fiziksel Tepki Yaklaşımı) Dil ve fiziksel hareketin koordinasyonuna dayanır. Ses bilgisi ve uygulanması.
Dile dalma – İngilizceye dalma- anaokulunun ilk günlerinden itibaren çocuklar İngilizceye kapılırlar ve bu, tıpkı ana dili edinme gibi, okul öncesi çocuklara hem ders verme hem de günlük aktiviteler sırasında eşlik eder
Bilim ve Eğlence – Bilim ve teknolojiyi okul öncesi dönemde bir arada uygulamak, çocukların öğrenme deneyimini zenginleştirir ve onların bilimle olan ilişkisini güçlendirir. STEM Aktiviteleri, Oyunlar, Robotik Kodlama Eğitimi, Basit Bilimsel Deneyler, Doğa ve Çevre Keşfi, Teknolojiyi Kullanma, Hikayeler ve Soruşturma, Gözlem ve Soru Sorma, Grup Çalışmaları ve İşbirliği, Ebeveyn Etkinlikleri ve Katılımı. Programlarımızdan dahilindedir.
Çocuğunuz ne kazanacak?
Çocuğunuza İngilizce konuşulan bir ortamda özgürce iletişim kurmayı öğreteceğiz, çift dilli bir okulda eğitime başlamasını sağlayacağız.
Sizi dünyanın en popüler dilini kullanmaya hazırlayacağız.
. II. DİL, MATEMATİK VE MODERN TEKNOLOJİLER EĞİTİMİ
Okuma ve yazma öğretimi – Türk Milli Eğitimi İlkeleri Programı kapsamında
Okul öncesinde matematik öğretimi – Türk Milli Eğitimi İlkeleri Programı kapsamında
Modern teknolojiler programı:ESL kidstuff, ABC mouse
Çocuğunuz ne kazanacak?
Çocuğunuzun okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştireceğiz
- Matematiksel ve mantıksal beceriler geliştireceğiz, sonuç çıkarmayı, ilişkilendirmeyi, sınıflandırmayı ve sebep-sonuç açısından düşünmeyi öğreteceğiz
- Modern dünyanın gerektirdiği teknolojileri güvenli ve bilinçli kullanmayı öğreteceğiz.
III. DİKKATi destekleyen ETKİLİ ÖĞRENME
Kazanılan temel yeterliliklerin yanı sıra dikkatli ve etkili öğrenme programları, öğrencilerin yeni teknolojileri kullanarak kritik beceriler kazanmalarını sağlar, onların gelişimine katkıda bulunur ve gelecekteki başarılarını şekillendirir. (multimedya , etkileşimli tahtalar, İngilizce konuşulan etkileşimli öğretim programları)
Farkındalık ve etkili öğrenme– konsantrasyonu ve hafızayı güçlendiren, kaygı ve stres düzeyini azaltan ve yeni durumlarla nasıl başa çıkılacağını öğreten bir proje.
Çocuğunuz ne kazanacak?
Çocuğunuzun konsantrasyonunu ve hafızasını, farkındalığını ve kendi duygularına dair farkındalığını güçlendireceğiz.
Yeni durumlarla nasıl başa çıkacağımızı öğreteceğiz
Rahatlamanın ve sakinleşmenin yollarını göstereceğiz
Çocuğunuzun yeteneklerini ve potansiyelini keşfedeceğiz
Yeni teknolojilerin bilinçli kullanımını öğreteceğiz
- SOSYAL YETERLİLİK
TALKING TOTS – Bu program, çocukların motor becerilerini, kişisel farkındalıklarını ve sosyal etkileşim yeteneklerini geliştirmeyi amaçladığımız kendi programımızdır. Programın temel prensipleri arasında çocukların kendi hızlarında öğrenmelerine ve ilgi alanlarına uygun etkinliklerin sunulmasına önem verilir. (3-4 yaş)
Bağlanma Eğitim Programı – Pozitif Disiplin ruhuyla sağlıklı ilişkiler –kendi, orijinal programı, temelleri şunlardır:
pozitif disiplin
ebeveynle sağlıklı bağlanma
şiddet içermeyen iletişim
kendi kendini değerlendirme
farkındalık.
Duyguları Tanımak ve İfade Etme
Empatiyi Teşvik Etme
Değerlerin Öğretilmesi
Sosyal Normların Açıklanması:
Model Olma (3-6 yaş)
Sosyal Beceri Eğitimi– İletişim becerilerini, düşünce, duygu ve ihtiyaçlarını ifade edebilme becerisini, başkalarıyla ilişki kurma ve sürdürme becerisini geliştiren eğitim programı (5-6 yaş)
Montessori yöntemine göre sessizlik dersleri– odaklanmayı ve dikkati güçlendiren bir proje (4 yaşından itibaren) (ayrıca çocuklara yabancı dil öğretiminde Montessori yönteminden neden uzak durulması gerektiği bilimsel olarak açıklanacaktır)
My Time– çocukların kendilerine ve ihtiyaçlarına dikkat etmelerini sağlayan bir proje
Nazik liderler– saygı, başkalarına değer verme, işbirliği, empati gibi önemli sosyal becerileri ve yaşam becerilerini öğreten bir proje (3-6 yaş)
Çocuğunuz ne kazanacak?
Çocuğunuzun ne kadar yetenekli ve yetkin olduğunu keşfetmesine yardımcı olacağız, kişisel güçlerini ve özerkliklerini yapıcı bir şekilde kullanmaya teşvik edeceğiz.
Benlik saygısını, özgüvenini ve harekete geçme iç motivasyonunu güçlendireceğiz
etkili iletişimi, problem çözme becerilerini, kalıcı ilişkiler kurmayı ve arkadaş edinmeyi öğreteceğiz.
- EKOLOJİ / SAĞLIK / DOĞA
Her zaman aktif – her zaman Eco!– Aktif bir yaşam tarzı alışkanlığı, Çoklu duyusal gelişim, Doğa sevgisi ve ekolojik bilinç, Sağlıklı beslenme alışkanlıkları,
Çocuğunuz ne kazanacak?
Çocuğunuzun tüm duyularını, büyük ve küçük motor becerilerini, göz-el koordinasyonunu, dengesini, hareket hassasiyetini, konsantrasyonunu geliştireceğiz.
Doğaya saygıyı, ekolojik alışkanlıkları, sağlıklı beslenme alışkanlıklarını öğreteceğiz
Çocuğunuza egzersiz ve fiziksel aktivitenin sağlık açısından önemini anlatacağız
- GİRİŞİMCİLİK
Küçük finansçı– matematiksel ve mantıksal, aynı zamanda kişilerarası zekayı geliştiren bir proje (6 yaşındakiler)
Çocuğunuz ne kazanacak?
Çocuğunuzu kendi küçük ekonomilerini yönetmeyi,
Tasarruf etmenin ve alışverişte rasyonel karar vermenin ilkelerini öğreteceğiz.
VII. KÜLTÜR EĞİTİMİ
Klasik müzikli yemekler –yemek görgü kurallarının öğrenilmesiyle birleştirilmiş bir müzik projesi
Sınıfım kütüphanem– çocukların merakını harekete geçiren, ilgi alanlarını geliştiren ve yaşamları boyunca bilgi edinme alışkanlığını geliştiren bir proje.
Çocuğunuz ne kazanacak?
Çocuğunuzun estetik duyarlılığını uyandıracağız, kitabın ve müziğin insan hayatındaki değerini göstereceğiz
Yaşam deneyiminin ilkelerini öğreteceğiz
Çocuğunuzun geleceği bugün başlıyor
– onu birlikte inşa edelim
Okulun telefonu ve adresi konum ile bitiyor.
İki dilli eğitim
Çocuğunuza İngilizce iletişim kurmayı öğretiyoruz.
İki dilli eğitim programı neden önceliğimiz? Talking Tots Preschool olarak günümüz dünyasında yabancı dilde eğitimin sadece önemli olduğunu değil, aynı zamanda iki dilli eğitimin neden gerekli olduğununda bilincindeyiz.
NASIL ?
Talking Tots Preschool olarak ilk günden itibaren çocuklarımız İngilizcenin yaşandığı bir ortama gözlerini açarlar. Tıpkı Türkçe öğrendikleri gibi her aktivite: yemek sohbetleri, yürüyüşleri,oyunları,dinlenmeleri yabancı dilin onları tamamen kapsadığı doğal ve bilinçsizce edindikleri bir ortamda gerçekleşir.
Çocukların Dile dalmalarını sağlayan bu program her çocuğun kendi öğrenme stiline göre özel olarak belirlenir ve uygulanır. Bunu yaparken belirlediğimiz dili doğal ortamında üç aşamada nasıl ediniriz :
Yabancı dil öğretiminde uygulanan en etkili methodlar ve yaklaşımlar.
Etkileşimli İngilizce eğitim programları ve modern teknoloji ve oyunlar.
Çocuklarla çalışmayı seven, kaliteli ve eğitim gönüllüsü bir ekip.
yöntemlerimiz
dilin doğal ortamına girme- yabancı dile dalmak
yabancı dil öğretmenleri çocuklarla sadece İngilizce iletişime girerler.
İngilizce uygulanan eğitim programı aynı zamanda Türk Milli Eğitim standartlarının belirlediği eğitim programı ile beraber yürütülür.
CLIL İçerik Temelli Öğretim Modeli
Bu yöntem İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenler için en etkili ve kullanışlı yöntemlerden birisidir. Özellikle çocuklar ve erken yaşta dil öğrenme şansı yakalayanlar için geri dönüşümü çok hızlı olan bu yöntemde okul öncesi ana dersleri yabancı dilde verilir: stem, matematik, grup çalışmaları, araştırmalar, sosyal bilgiler, sanat, spor
Hepsi farkında olmadan dile maruz bırakm<ya birer fırsat olarak görülür.
TPR – Genel Fiziksel Tepki methodu
Çocukların doğaları gereği hareket etmeye ihtiyaçları vardır. Yöntem bu ihtiyaçlar gözetilerek kullanılır.burada çocuklar yönergeleri algılar ve buna göre tepkiler verir,anlamlı öğrenme dinleme ile başlar, bunu harekete geçme ve uygulama takip eder.
CLT – Dil Öğretiminde İletişimsel yaklaşım
İletişimin asıl amacı ve nihai hedefi grup çalışmalarının çokça kullanıldığı okul öncesi dönemde iş birlikçi iletişime geçebilmektir. Bu aynı zamanda çocuklara hedef dilde kendini ifade etme ve sosyalleşme yeteneği kazandırır.
Doğal yöntem
Bu methodu çalışırken iki önemli nokta vardır. Konuşma ve dinleme. Bunu ne kadar çok yaparlarsa o kadar çok yabancı görülen dil kolaylaşır. Eğitmenler olarak bizim görevimiz çocukları soru sormaya cesaretlendirmek ve tekrar tekrar dile şekil vererek olabildiğinde farklı cevaplar almak. Bu sayede doğal yolla çocuğu dil üretmeye teşvik etmiş olursunuz.
Harfler & sesler – fonetik dil öğretme yöntemi
İngilterede anaokullarında ve okullarda kullanılan bu yöntem en modern sesi tanıma, nerden ve nasıl çıktığını fark etme aynı zamanda duyulan sesi tekrar üretme ve en son aşama okumaya geçme yöntemi olarak kullanılmaktadır.
Bu methodu Talking Tots Preschool olarak Türk Eğitim Sistemi Milli Eğitim Bakanlığı yönetmeliğine göre uygulayacağız. Türkçe ana dil öğretmenleri Türkçe ses bilgisine son derece özenli yaklaşacaklar akıcı ve sade bir dil kullanılacak. Bu eş zamanlı yürütülen yabancı dil eğitiminede destek olacak ve iki dil aynı sadelik ve anaşılırlık düzeyinde programlanacak.
Kim?
çocuklara yabancı dil öğretimi üzerine çalışmalar ve araştırmalar yapmış olan eğitmenlerimiz uzmanlıkları doğrultusunda iletişimlerini yalnızca İngilizce gerçekleştirirler.( çocuklar, aileler, Türkçe ana dil öğretmenleri, idari ve bütün okul kadrosu) Bu iki dilli eğitimin en doğal ve etkili yöntemi olan “Bir lisan: bir insan” OPOL sistemine dayanmaktadır. Her iki dil de aynı anda,tamamen stressiz şekilde, genellikle oyun sırasında ve günlük aktiviteler esnasında çocuklar tarafından fark edilmeden edinilir.
Eğitici interaktif programlar
Çocuklara İngilizce öğretmeyi seven ve onları her zaman eğlenceli oyunlara dahil edebilen sosyal, etkileşimli programlar. Çocukların merakını uyandıran, onları İngilizce iletişim kurmaya ve İngilizce konuşmaya teşvik eden etkileşimli kartlar, rozetler, çıkartmalar ve doldurulmuş oyuncaklar. Çocukların yeni bilgi ve beceriler kazanma sürecinde oyunun önemli olduğunu bilen programlar çocukları fiziksel, sanatsal ve müzikal aktivitelere dahil eder. Her şey yabancı bir dilde ama eğlence o kadar içten ve harika ki, dile dalmış çocuklar aslında bilinçli bir öpretim programı içinde olduklarının farkında değiller.
Foreign languages teaching methodologist
Yabancı dil öğretiminde uzmanlar
Metodolog ( programın doğru uygulanmasıyla ilgilenen uzman eğitmen), gözlem yapar, dersleri tartışır, yabancı dil eğitimindeki dünya trendlerini izler, alandaki en son araştırmaları analiz eder ve anaokulumuzda yabancı dil öğretimine yönelik stratejiler geliştirir. Ebeveynleri destekler: onları iki dillilik dünyasıyla tanıştırır, çocukların dilsel gelişimini anlamalarına yardımcı olur ve tüm sorularını yanıtlar.
Neden iki dil?
İki dilli çocuklar erken yaşta yabancı dil bilmenin yanı sıra:
diğer yabancı dilleri daha hızlı ve daha kolay öğrenir.
Yabancı dildeki ifadeleri sadece bir sözce veya performans olarak görmezler aynı zamanda doğal bir akış içinde olaya dahil olurlar.
İyi eğitilmiş bir hafızaya sahip olan çocuklar, çoklu görevlerde başarılı ve isteklidirler.
Esnektirler, değişikliklere daha kolay uyum sağlarlar, yeni, bilinmeyen durumlara daha açıktırlar ve başkalarıyla daha kolay ilişkiler kurarlar.
- İki dilli eğitimin yararlarının çoğu daha sonra ortaya çıkar; iki dilli bir çocuğa eğitim, iş ve kişisel yaşamda çok daha fazla fırsat açılır.
erken yaşta ikinci bir dil edinmenin önemi giderek daha fazla ebeveyn tarafından fark edilmektedir. Bunda şaşılacak bir durum yoktur, çünkü ana dil dışında bir dilde konuşmak ve yazmak günümüz dünyasında ve artan mesleki gereksinimler çağında son derece faydalıdır.
Kasıtlı ikinci dile maruz kalmak nedir?
Kasıtlı iki dillilik, erken yaşlardan itibaren bilinçli olarak ikinci bir dili çocuğun hayatına katmak anlamına gelir. Anaokulu bağlamında bu yaklaşım derslerde, oyunlarda ve günlük aktivitelerde eş zamanlı olarak her iki dilde (Türkçe ve İngilizce) uygulanır. Bu, çocuklara her iki dili de doğal olarak edinme fırsatı verir.
Çocuklara ikinci dil nasıl tanıtılır?
Okul öncesi dönemdeki çocuklara iki dilliliği tanıtmanın en iyi yolu, çocuğu her gün hem Türkçe hem de İngilizce ile tanıştırmaktır. Bu, oyunlar, eğitim faaliyetleri, günlük aktiviteler, kitap okuma, şarkı söyleme vb. sırasında yapılabilir.
Türkçe dilinin okul öncesinde kullanımı
Türk Milli Eğitimi, anaokullarında Türkçe’nin doğru ve etkili bir şekilde kullanılmasını sağlamak için bu ilkeleri ve stratejileri rehber alır. Bu sayede öğrencilerin dil becerileri gelişirken Türk diline ve kültürüne olan bağlılıkları da güçlenir.
Doğal İletişim Ortamı Oluşturma: Anaokullarında Türkçe, çocukların günlük iletişimlerinde doğal bir şekilde kullanılmalıdır. Öğretmenler ve diğer personel, çocuklarla Türkçe olarak etkileşimde bulunarak günlük rutinleri, talimatları ve etkinlikleri yönlendirmelidir.
Türkçe Etkinlikler ve Dersler: Türkçe, çocukların dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilecekleri çeşitli etkinliklerde ve derslerde kullanılmalıdır. Örneğin, Türkçe hikaye zamanları, şarkılar, dil oyunları ve drama etkinlikleri düzenlenmelidir.
Türkçe Kitap ve Materyaller: Sınıflarda Türkçe kitaplar, görseller ve diğer eğitim materyalleri bulundurulmalıdır. Bu materyaller, çocukların Türkçe kelime dağarcığını genişletmelerine ve okuma alışkanlıklarını geliştirmelerine yardımcı olur.
Dil Gelişimi İçin Destek: Öğretmenler, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak destekleyici stratejiler uygulamalıdır. Örneğin, dil öğrenme düzeylerine uygun olarak çocuklarla bireysel veya grup çalışmaları yapılabilir.
Ailelerle İşbirliği: Öğrencilerin dil becerilerini desteklemek için ailelerle işbirliği yapılmalıdır. Ailelere, çocukların evde Türkçe ile etkileşimde bulunmaları için önerilerde bulunulmalı ve ebeveynlerin çocukların dil gelişimini desteklemeleri teşvik edilmelidir.
Kültürel ve Milli Değerlerin Yansıtılması: Türkçe’nin kullanımıyla birlikte, anaokullarında Türk kültürü ve milli değerlerin yansıtılması önemlidir. Öğrencilere Türk edebiyatı, folklor, milli bayramlar ve gelenekler hakkında bilgi verilmeli ve kültürel etkinlikler düzenlenmelidir.
Türkçe
Dil öğreniminde ana dilin rolü
İkinci Dilin anlaşılmasında ana dilin rolü abartılamaz. Diğer tüm diller ana dilin üzerine inşa edildiği için en büyük temel çocuğun kendi dilidir. Çocuklar anadillerini herhangi bir resmi talimat olmaksızın, ebeveynlerinin, kardeşlerinin ve diğer aile üyelerinin konuşmalarını dinleyerek doğal olarak öğrenirler. Ana dil, gramer, sözdizimi ve kelime dağarcığı dahil olmak üzere dilin nasıl çalıştığını anlamak için bir çerçeve sağlar.
Araştırmalar, ana dillerinde güçlü bir temele sahip olan öğrencilerin ikinci dil öğrenmede daha başarılı olduklarını göstermiştir. Bunun nedeni, dil öğrenimi için gerekli olan bilişsel becerileri ve dil farkındalığını zaten geliştirmiş olmalarıdır. Ayrıca ana dillerinde bir referans noktaları olduğundan, yeni dildeki kalıpları ve yapıları tanıma konusunda daha donanımlıdırlar.

